Aktivace zabezpečovače ETCS v pardubickém železničním uzlu od podzimu

Zabezpečovací systém ETCS v pardubickém železničním uzlu je nainstalovaný, ale zatím není aktivní. Měl by být spuštěn na podzim, aby mohl zabránit nehodám jako srážka dvou vlaků, která se stala nedávno.

Zabezpečovací systém ETCS v pardubickém železničním uzlu je nainstalovaný, ale zatím není aktivní. Měl by být spuštěn na podzim, aby mohl zabránit nehodám jako srážka dvou vlaků, která se stala nedávno. Při této nehodě zemřelo čtyři lidé a 27 dalších bylo zraněno. Rekonstrukce železničního uzlu v Pardubicích nedávno skončila a nové zabezpečovací zařízení ETCS bude aktivováno po dokončení všech úprav. Systém ETCS je schopen automaticky zastavit vlak, když projede návěst Stůj! a také regulovat rychlost vlaků. Zavádění tohoto systému požaduje Evropská unie s cílem sjednotit zabezpečovací technologie v různých zemích. V České republice se testuje provoz vlaků řízený výhradně technologií ETCS na jednokolejné trati z Olomouce do Uničova. Po úpravách a opravách se podařilo minimalizovat výpadky v komunikaci mezi traťovou a palubní částí systému.
Sdílet: