BYD na cestě do Evropy
BYD se snaží získat pozici na evropském trhu a na autosalonu v Ženevě představí novou plug-in hybridní verzi svého SUV střední třídy. Společnost také představí prémiové modely pod značkou Denza a exkluzivní SUV pod značkou YangWang.
BYD se snaží získat pozici na evropském trhu a na autosalonu v Ženevě představí novou plug-in hybridní verzi svého SUV střední třídy. Společnost také představí prémiové modely pod značkou Denza a exkluzivní SUV pod značkou YangWang. Značka Denza vznikla v roce 2010 jako joint venture mezi BYD a tehdejším Daimlerem, německý partner však později ze společného podniku vycouval a ponechal si jen 10 % podíl. Dnes Denza nabízí prémiové modely, mezi nimiž vyniká velmi neevropsky stylizovaný, luxusní minivan D9. mířící proti Mercedesu V či Lexusu LM. Ten se v Ženevě ukáže bok po boku crossoveru střední třídy N7. Vůbec největším exotem ale bude superprémiová značka YangWang, konkrétně výstředně tvarované, velké SUV U8, které bylo v době svého loňského debutu s cenou až 1 089 000 juanů (3,55 milionu korun) nejdražším velkosériovým elektromobilem na čínském trhu. Tento evropskými smysly těžko uchopitelný měří 5,6 m, váží 3,5 tuny, v nouzi dokáže plavat nebo se díky čtyřem individuálním elektromotorům otočit na místě. Případně na asfaltu zrychlit z nuly na stovku za 3,6 s; systémový výkon tohoto mastodontu s prodlužovačem dojezdu totiž činí 1 196 k. BYD bude především bedlivě sledovat reakce publika. Nehledě na hmotnost, vylučující s vozem jezdit podle aktuálních předpisů s řidičákem skupiny B, je totiž pravděpodobné, že pokud by výsledná evropská cena byla podle dnešních zvyklostí byla proti té čínské dvojnásobná, dostala by se na úroveň Bentley Bentayga či Rolls-Roycu Cullinan.
Sdílet: