E-pohlednice získávají na oblibě, zájem o klasické upadá

Zájem o psaní dopisů a pohledů mezi Čechy klesá, zatímco elektronické pohlednice získávají na popularitě. Česká pošta každoročně vytiskne a doručí přes milion e-pohlednic.

Tadeáš Šátek jezdí na skautské tábory již deset let, nejdříve jako účastník, nyní jako vedoucí. Pozoruje, že v posledních letech dětem rozdává méně dopisů než dříve, když sám byl malý. Myslí si, že s ubýváním dopisů souvisí to, že děti často nosí s sebou telefony. Na pohlednicích se místo obrázků zvířat nebo kreslených postaviček často objevují fotografie příbuzných nebo kamarádů dětí. Zatímco v první polovině roku 2017 bylo odesláno přes 159 milionů dopisů a pohledů, letos jejich počet klesl na 64 milionů. Důvodem je rozšíření elektronické komunikace. Navzdory poklesu zájmu o tradiční psaní stoupá obliba pohlednic z vlastních fotografií, které zákazníci nahrají do aplikace spolu s adresou a textem. Česká pošta pak pohlednici vytiskne a doručí. Počet uživatelů služby Pohlednice Online roste a od roku 2021 byla každoročně překročena hranice milionu vytištěných e-pohlednic.
Sdílet: