Soutěž JA Top Logo o nejlepší vizuální identitu školní fiktivní firmy

Studenti středních škol soutěžili v tvorbě vizuální identity fiktivních firem v rámci soutěže JA Top Logo. Vítězná firma se věnuje výrobě a prodeji ekologických plátěných tašek s vnitřními kapsami a zipem.

Soutěž JA Top Logo o nejlepší vizuální identitu školní fiktivní firmy byla málem výhradní záležitostí střední školy ze Sokolova. Gymnazisté z Litoměřic však byli proti a uspěli se svým návrhem. V klání Karlovarského a Ústeckého kraje získali třetí místo. Také fiktivní firmy se potřebují skvěle prezentovat. Stejně jako ty skutečné. Studenti ke svým středoškolským projektům tedy vymysleli zajímavé vizuální identity. A pak je poměřili v soutěži JA Top Logo. V prvním kole klání se potkali studenti z Karlovarského a Ústeckého kraje. Nejlepší návrhy představily podle poroty fiktivní firmy z Integrované střední školy technické a ekonomické v Sokolově. Vítěznou vizuální identitu představila firma Aide ze zmíněné školy. Věnuje se výrobě a prodeji ekologických plátěných tašek s vnitřními kapsami a zipem. „Na druhém místě v soutěži JA Top Logo skončil další tým studentů ze sokolovské školy, tentokrát s firmou Playto. Vyvinula psychologickou karetní hru,“ uvedla Eliška Crkovská ze společnosti Pear Media. Ta mediálně zastupuje pořádající organizaci JA Czech. Monopol sokolovské „integrovky“ rozbili až gymnazisté ze školy Josefa Jungmanna v Litoměřicích. A to třetí příčkou za vizuální prezentaci firmy Saltare zajišťující školu tance pro malé děti. Udělovala se také Cena veřejnosti. Ověnčila fiktivní firmu No Spill, věnující se výrobě víček na plechovky. I tentokrát jde o firmu studentů sokolovské technické a ekonomické školy. „Ve vzdělávacím programu JA Studentská firma se mladí byznysmeni od září učí podnikavosti – za pololetí stihli založit reálnou společnost, řídí její finance, propagaci i obchod,“ popsala Eliška Crkovská. Nyní bylo jejich úkolem graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top Logo je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu. Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti a dalším dovednostem, které si žádá pracovní trh. Cílem soutěže JA Top Logo je seznámit studenty se základy marketingu – aby pochopili náležitosti chytlavého loga firmy a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu ve 30sekundovém spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž programy na podporu podnikavosti v současnosti využívají tisíce českých škol. Do čtvrtého ročníku dvoukolové soutěže JA Top Logo se přihlásilo celkem 195 studentských týmů z celé České republiky. Nejprve se studentské firmy poměřily v rámci krajů – Ústeckém a Karlovarském. Nyní 6. února čeká regionální vítěze národní finále v renomované reklamní agentuře McCANN Prague. „Školní rok 2023/24 dal vzniknout celkem 336 novým JA Studentským firmám a z nich téměř dvě třetiny využily možnosti soutěžit v JA Top Logo. Hodně studentských týmů má ve svých řadách členy se zájmem o grafický design a tvorbu videí, pro které je soutěž příležitostí, jak vyniknout a získat zpětnou vazbu od odborníků z praxe. Kromě nabytých zkušeností budou všichni finalisté a jejich pedagogové odměněni cenami partnerů soutěže,“ uvedl Martin Smrž.
Sdílet: