Zakladatelka e-shopu Bosonožka Zuzana Sovjáková Koubková

Zuzana Sovjáková Koubková založila e-shop Bosonožka poté, co hledala pro svého syna boty, které by simulovaly chůzi naboso. Díky trendu barefootů se jí podařilo vytvořit úspěšný byznys, který loni prodal více než sto tisíc párů bot a překonal obrat sto milionů korun.

Na jaře roku 2015 byl synovi Zuzany Sovjákové Koubkové jeden rok a učil se chodit, potřeboval proto první botičky. „Po návštěvě vyhlášeného obchodu s obuví mě napadlo, jak mohou tak malé děti nosit tak tvrdé a neforemné boty? Začala jsem se o tuto problematiku zajímat a narazila jsem na styl barefoot, o kterém jsem do té doby neslyšela,“ vypráví zárodky příběhu, který ji nakonec dovedl k vlastnímu byznysu. Když se chtěla o barefootech dozvědět více, na Facebooku narazila na skupinu, jež tehdy měla necelých tisíc členů. Zejména maminky v ní debatovaly o tom, kde se takové dětské boty dají koupit. Společně pak tvořily hromadné objednávky ze zahraničí. „Žádný významný prodejce s širokou nabídkou v Česku nebyl,“ popisuje Koubková, která tak našla potenciální díru na trhu. Zároveň se odvolává na statistiky, podle nichž nosí asi sedmdesát procent dětí příliš malé boty, některé z nich pak po zbytek života řeší následky. „Obeslala jsem několik zahraničních dodavatelů a nakoupila první boty za přibližně sto tisíc. Stránky jsem si nastavila sama a šla do toho. Vše se roztočilo takovým tempem, že z pokojíčku v paneláku jsem se musela za půl roku stěhovat do nové provozovny, za rok zase do větší a nyní máme sklad o velikosti asi tisíc metrů čtverečních,“ vypráví. Vznikl e-shop Bosonožka, který naskočil na trend barefootů, obuvi, jež simuluje chůzi naboso například díky tenké podešvi. V Česku byl o tento druh bot dlouhodobě nadstandardní zájem, podle podnikatelky stále roste. A to se podepisuje i na jejím byznysu. Loni e-shop, který už nabízí kromě dětských barefootů i mnohem širší sortiment, poprvé od vzniku prodal více než sto tisíc párů bot, zároveň v obratu překonal hranici sto milionů korun. Počet objednávek meziročně vzrostl o 49 procent, během tradičně silného posledního čtvrtletí v roce o sedmdesát procent. Aktuálně brněnská firma působí na českém a slovenském trhu, má čtyřicet zaměstnanců a nabízí přes devět tisíc modelů bot od 77 výrobců z více než dvaceti zemí, pětina z toho má být z Česka a Slovenska. S některými výrobci udržuje dlouhodobé partnerství a například se značkou Koel spolupracuje také na vývoji nových modelů bot. „Možná i díky tomu se povědomí o službách a nabídce Bosonožky postupně dostává k zahraničním zákazníkům. Dobře to ilustruje příběh z loňska, kdy speciálně kvůli šíři naší nabídky přicestovala do Česka rodina až ze Švédska. Boty si koupili všichni a přesvědčovali nás, abychom otevřeli švédskou pobočku,“ usmívá se Koubková. Expanzi e-shopu sice plánuje, konkrétní směr ale zatím nechce předjímat. Kromě toho se chce do budoucna zaměřit na rebranding Bosonožky a také rozběhnout vlastní privátní značky včetně designu bot. Dlouhodobou misí je pak podle Koubkové snaha o osvětu a pomoc zvyšovat lidem kvalitu života díky správné chůzi a botám. „Chůze je pro naše tělesné zdraví nesmírně prospěšná. Zlepšuje kondici srdce a cév, posiluje kosti a svaly, pomáhá udržovat zdravou tělesnou hmotnost a zlepšuje pohyblivost a flexibilitu,“ vyjmenovává Koubková. Jako další výhodu zmiňuje, že jde o cvičení, při kterém velmi málo dochází ke zranění a lze ho provádět v každém věku bez ohledu na kondici. Navíc nejde jen o fyzickou stránku. „Kromě tělesných přínosů hraje chůze také klíčovou roli pro naše duševní zdraví. Umožňuje nám uklidnit mysl, snížit stres a posilovat duševní pohodu. Chůze nám také dává možnost prohloubit naše vnímání světa kolem sebe, otevírá prostor pro hlubší úvahy a tvořivé myšlení. Větší pohyb v přírodě může podporovat naši schopnost soustředit se, zlepšit paměť a stimulovat kreativitu,“ dodává Koubková.
Sdílet: